Повернутися до звичайного режиму

/Files/images/napovnennya_saytu/pdgotovka/18.gif

ПОРАДИ ДЛЯ БАТЬКІВ

ЗА ПРОГРАМОЮ ВПЕВННИЙ СТАРТ ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

ЗАГАЛЬНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

Ознайомтесь зі змістом програми «Впевнений страт» та навчально-методичним забезпеченням до програми.

Демонструйте дитині приклади для наслідування власною поведінкою, історіями з життя інших людей, літературних та уявних героїв. Якомога частіше слухайте різножанрову музику, аудіозаписи літературних творів і розглядайте витвори художнього, архітектурного та живопису.

/Files/images/napovnennya_saytu/pdgotovka/завантаження.jpg

МОВЛЕННЄВИЙ РОЗВИТОК

Якомога більше спілкуйтеся з дітьми. Організовуйте мовленнєві ігри. У спілкуванні з дітьми стежте, чи правильно вони узгоджують між собою слова у словосполученнях і реченнях, вчасно і коректно виправляйте помилки та включайте дітей у створювані дорослим ситуації спілкування, де треба застосувати ці вміння.

Створюйте провокаційні ситуації мовлення з неправильним зв’язком слів у висловлюваннях, які потрібно виправити. Започаткуйте й надалі підтримуйте сімейну традицію щоденних бесід про прожитий день з обговоренням вражень, поточних проблем, досягнень, плануванням спільних заходів для дорослих членів родини і дітей.

Спонукайте дітей не лише до відповідей на поставлені дорослим запитання, а й до самостійної їх постановки.

Привчайте дітей бути ввічливими у розмові, бесідах з дорослими й дітьми.

Подавайте приклад того, як треба вести діалог за столом, у гостях, по телефону. Залучайте дітей до складання зв’язних розповідей.

Діліться з дітьми своїми враженнями, висновками, ставленням щодо прочитаного, побаченого, пережитого.

/Files/images/napovnennya_saytu/pdgotovka/84391735.jpg

ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК

Дотримуйтеся вдома режиму дня, санітарно-гігієнічних вимог, культурно-гігієнічних навичок.

Виконуйте з дітьми ранкову гімнастику, здійснюйте загартовувальні процедури.

Грайте з дітьми в рухливі ігри які спрямовані на вдосконалення у дітей основних рухів (ходьба, біг, стрибки, вправи із м’ячем), що допомагають формувати фізичні якості: швидкість, силу, спритність, витривалість.

Разом із дітьми здійснюйте пішохідні прогулянки, туристичні походи.

Облаштуйте в квартирі спортивний куточок.

Грайте в рухливі спортивні ігри (бадмінтон, теніс, футбол, баскетбол, хокей).

Скачте на скакалці.

Навчайте дітей плаванню.

Залучайтеся до активної участі під час проведення спортивних свят, розваг в дошкільному закладі.

Розповідайте дітям про небезпеку, яка може загрожувати людині: переохолодження, перегрів організму, травми, хронічні захворювання.

Формуйте у дітей ціннісне ставлення до свого життя і здоров’я.

Застерігайте від небезпеки пов’язаної з неправильним вживанням ліків.

Прищеплюйте знання про особливості власного розвитку та розвитку представників протилежної статі.

Розповідайте про лікарські рослини, їх застосування та лікарські властивості.

Обирайте безпечні місця для прогулянок, ігор.

Запобігайте втомі, звертайте увагу на час перебування дитини за комп’ютером (не більше 20 хвилин в день).

Надавайте емоційну (психологічну) підтримку при травмуванні дитини (заспокойте, пожалійте).

Розповідайте дітям про правила поведінки на дорогах, про пожежну безпеку, коли «один вдома».

Домовтесь про дії в непередбачуваних ситуаціях.

/Files/images/napovnennya_saytu/pdgotovka/unnamed.jpg

ПІЗНАВАЛЬНИЙ РОЗВИТОК

Збагачуйте обізнаність дитини новою інформацією, що сприяє накопиченню уявлень про себе та світ.

Залучайте до перегляду та прослуховування телепередач пізнавального характеру, заохочуйте до активного розв’язання завдань за допомогою членів родини.

Разом із малюком пізнавайте, досліджуйте світ: обговорюйте, читайте, експериментуйте та ін.

Заохочуйте прагнення здобувати і збагачуватись корисною інформацією завжди і всюди, наприклад: оформіть передплату дитячого журналу.

Виховуйте у дошкільника почуття родинності: любові та пошани до батьків та родичів, пам’яті про покоління роду, вдячності до праці рідних, пошани до старших, турботи про молодших.

Залучайте дітей до активної участі у підготовці та святкуванні днів народження, ювілеїв, днів пам’яті, календарно-обрядових свят, до подорожей, до виготовлення подарунків, підготовки привітань, виступів тощо.

Вчіть малюків усвідомлювати себе частиною сім’ї, дитячої спільноти у дошкільному навчальному закладі, відповідальною особою серед інших дітей на прикладі власної активної життєвої позиції.

Разом з дитиною подорожуйте, здійснюйте екскурсії, колекціонуйте, майструйте тощо.

Вчіть дитину висловлювати власну думку на основі розумових висновків.

Частіше бувайте з дітьми на природі (парк, ліс, річка), відвідуйте зоопарк, ботанічний сад, музеї, вистави дитячих театрів, дійства громадських свят, виставки квітів, тварин.

Залучайте дітей до догляду за рослинами (квітник, сад, город) та тваринами (птахи, рибки, земноводні та інші домашні улюбленці).

За бажанням обладнайте акваріум, влаштуйте квітник, город на підвіконні, демонструйте патріотичні почуття, громадянську позицію; гордість за свою родину, батьків, рідне місто, село, Україну.

На власному прикладі втілюйте поняття «порядок», «безпека», «природоохоронна робота» у практичне життя дитини та родини.

Залучайте дитину до планування сімейних справ та бюджету (планування витрат, обговорення вартості речей тощо).

Розповідайте дітям про природні скарби рідного краю, про природоохоронну діяльність в Україні (заповідники, Червона книга України).

Виховуйте любов до природи, вміння піклуватися про неї.

Залучайте дітей разом із дорослими садити саджанці дерев і кущів.

Розповідайте дітям про те, що люди досліджують планети за допомогою (космічних кораблів, місяцеходів, станцій, супутників).

Формуйте уявлення про екологічні проблеми свого міста, селища.

Показуйте та пояснюйте причиново-наслідкові зв’язки всередині природного комплексу, пояснюйте взаємозв’язок всього живого із середовищем, в якому представники його живуть.

Формуйте поняття про себе як про мешканця планети Земля, від якого залежить життя всього живого.

Розповідайте дітям про те, що Україна має давню історію, історичні пам’ятки, читайте легенди про рідне місто, село, рідний край.

Поглиблюйте уявлення дитини про територіальне розташування дошкільного закладу, який відвідує дитина та назву району, мікрорайону, вулиці, будинку, в якому мешкаєте дитина.

Учіть дітей користуватися мапою, знаходити на ній Україну, інші країни.

Ознайомлюйте з іншими країнами.

Заохочуйте до опису інтер’єру своєї квартири.

Пригадуйте історії придбання речей для своєї кімнати.

Формулюйте сприймання дитиною свого дому (будинку, квартири) як осередку затишку, комфорту, спокою для всієї сім’ї.

Виховуйте відповідальне ставлення до оздоблення та упорядкованості своєї кімнати чи ігрових осередків.

Моделюйте ігрові та побутові ситуації, в яких дитина вчиться визначати індивідуальний стиль.

Спонукайте до пошуку і поєднання доцільного в речах та одязі.

Пробуджуйте здатність дитини встановлювати причиново-наслідкові зв’язки між успішною життєдіяльністю людини з особливостями психофізичного розвитку і допомогою їй інших людей.

Спонукайте дитину виокремлювати суттєве у предметах і явищах навколишнього світу, узагальнювати і диференціювати їх, порівнювати, встановлювати як спільні, так і відмінні властивості та причиново-наслідкові зв’язки, розмірковувати, відповідати на запитання, знаходити причини явищ, робити висновки.

Розширюйте у дітей знання про професії дорослих.

Використовуйте будь-яку життєву ситуацію, явище природи, предмет для аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, класифікації, а твори художньої літератури, або різноманітні жанри фольклору – для збагачення пам’яті, для розвитку думки, уяви, вміння логічно мислити.

/Files/images/napovnennya_saytu/pdgotovka/1543268830.jpg
ІГРОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

Грайте разом з дитиною, це допоможе Вам краще зрозуміти один одного, знайти більше спільних тем, зробити Вашу сім’ю дружнішою і міцнішою.

Під час вибору ігор та іграшок звертайте увагу на відповідність віку, матеріали, зміст.

Запобігайте негативному впливу окремих видів іграшок на психіку і розвиток дитини.

Розвивайте у дитини самостійність під час вибору ігор та іграшок.

Виготовляйте іграшки власноруч разом з дитиною.

/Files/images/napovnennya_saytu/pdgotovka/001.png

ГОСПОДАРСЬКО-ПОБУТОВА ПРАЦЯ (НАВИЧКИ САМООБСЛУГОВУВАННЯ)

Створюйте вдома умови для виконання дитиною трудових обов’язків.

Спрямовуйте дитячу енергію на корисні справи, підбирайте трудові дії для наслідування.

Удосконалюйте навички та уміння, що отримані дитиною у дитячому дошкільному навчальному закладі з самообслуговування, з господарсько-побутової, з художньої праці, з праці у природі.

Залучайте дітей до виконання посильних трудових завдань вдома.

Сприяйте у дітей формування навички аналізувати трудові завдання.

Викликайте у дітей зацікавленість до праці та результатів власних трудових дій.

Спонукайте дітей до основ рукоділля (вишивки, шиття, бісероплетіння тощо).

/Files/images/napovnennya_saytu/pdgotovka/Безымянныйкегш.png

ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНИЙ РОЗВИТОК

Підтримуйте у дитини позицію маленького художника, скульптора, архітектора, юного музиканта, співака, танцівника, актора, читача, глядача, який унікально сприймає красу навколишнього світу, якому потрібні взаємодія з дорослим і свобода, художні матеріали та вільний їх вибір, позитивна самооцінка результатів своєї творчості та визнання їх довколишніми, спілкування зі світом мистецтва, посередником у якому виступають мама, тато, усі члени родини, педагоги, професійні митці.

Збагачуйте естетичний досвід дітей сприйняттям творів живопису основних жанрів (пейзаж, натюрморт, портрет, казковий, побутовий, анімалістичний) у музеях образотворчого мистецтва, в інтернеті, журналах, книгах, під час відвідування виставок.

Підтримуйте бажання як з вами, так і самостійно малювати, ліпити, виготовляти аплікацію, конструювати, експериментувати, передавати свої враження в зображеннях предметів побуту, тварин, дерев, транспорту, людей, обирати для цього доречні художні матеріали, елементи українського декору, креативні прийоми.

Спонукайте до участі в художніх майстер-класах (прикрашання сімейного фото тощо), залучайте до основ рукоділля (вишивання, плетіння з бісеру), заохочуйте прикрашати домівку своїми творчими роботами, родинними виставками, виробами українського декоративно-ужиткового мистецтва, висловлюйте віру в творчі можливості дитини.

Створюйте вдома музичну аудіотеку (аудіо- та відеозаписи), слухайте разом із дітьми лаконічні за формою, доступні для розуміння інструментальні, сольні та хорові твори, надавайте змогу щиро виражати емоції, передавати свої враження у спілкуванні, мимовільних рухах, заохочуйте ініціативу.

Привертайте увагу до звуків природи (шелест листя, шум води), відтворюйте їх на дитячих музичних інструментах, порівнюйте таку музику з музичними творами, вирізняйте спільне і відмінне, спонукайте впізнавати звуки музичних інструментів, пригадуйте мелодії, заохочуйте імпровізації танцювальних рухів під наспівування мелодій, виготовлення шумових іграшок (коробочки з піском, насінням, горохом) і атрибутів для танців (стрічки, ві- ночок, капелюшок тощо).

Розвивайте вокальні здібності дитини; слухайте у її виконанні дитячі пісні українською, підспівуйте; співайте дитині колискові та інші пісні; разом з нею передавайте рухами зміст пісні.

Розігруйте з дитиною хоровод «Коровай»; виконуйте пісенні й музичні привітання; вигадуйте танцювальні імпровізації під спів і музику; заохочуйте марширування під звуки бубна, вигадування нескладної мелодії під час днів народження та сімейних свят, разом готуйте виступи-сюрпризи до приходу рідні та друзів.

Відвідуйте разом концерти, професійні театри (ляльковий, драматичний, юного глядача, балетний, оперети), переглядайте доступні за змістом лялькові, балетні, оперні вистави в аудіозапису, обмінюйтеся враженнями.

Створіть умови для домашнього театру, розігруйте елементарні життєві ситуації з іграшками, ляльками, інсценізуйте знайомі літературні твори, казки, вірші у скороченому викладі, дружно втілюйте творчі задуми, варіюйте умови для сімейних виступів (сцена, костюми, маски, декорації, музика).

Заохочуйте творчість дитини під час виконання ролі в сімейному колі, підтримуйте її ініціативу у вигадуванні сценічного костюма; схвалюйте вдале створення образу персонажа; обговорюйте характер і вчинки персонажів, зв’язок змісту твору з реальним життям.

Беріть активну участь у театралізації сімейних свят і тих, що проводять у дошкільному закладі.

Збагачуйте літературний досвід дітей новими віршами, байками, казками, оповіданнями, пояснюйте значення образних слів (порівняння, епітети), призначення їх у поетичному тексті та прозі.

Вчить з дитиною напам’ять вірші, байки, розігруйте гумористичні сценки, переповідайте українські народні та авторські казки у повному або скороченому варіанті, залучайте дітей до словесної творчості (римування слів, рядків у вірші, вигадування віршика, казочки), словесних ігор.

Заохочуйте зацікавленість дитячою літературою, обговорюйте почуття та вчинки персонажів, порівнюйте з власними, пригадуйте аналогічні життєві ситуації, постійно спілкуйтеся з приводу художнього змісту твору, привчайте дітей до регулярного спілкування з українською книгою і цим закладайте формування українського менталітету (спосіб думок).

Виготовляйте разом кишенькові книжечки з улюбленими віршами,сторінки з буквами українського алфавіту і малюнками, а згодом створіть абетку з малюнками на ігрові та сімейні сюжети, поєднуйте у сімейному побуті літературну діяльність дитини з іншими видами творчої діяльності (ліплення, малювання, спів, імпровізація танцю, інсценування, театр).

Поповнюйте бібліотечку дитини гарними книжками, жодного дня не проводьте без читання і розглядання книги, виявляйте ціннісне ставлення до книги як продукту творчої діяльності письменника, художника, видавця та інших людей.

Розвивайте танцювальні нахили дітей, давайте позитивний відгук її хореографічним умінням, добирайте танцювальну українську і сучасну музику, ритмічні пісні для творчих імпровізацій, організовуйте показ рухів дитиною, навчайтеся від неї, танцюйте в парі з дитиною.

Добирайте мультфільми виважено (українською мовою, передусім українського виробництва, темп мовлення персонажів переважно помірний, вимова чітка, гуманний зміст, розвивальна й етична спрямованість, зовнішній вигляд персонажів естетично привабливий, цікавий, ігровий, креативний), переглядайте їх разом з дитиною, співпереживайте, обговорюйте, пригадуйте емоційні вирази, вигуки, пісні, рухи, наслідуйте смішну поведінку персонажів, жартуйте з приводу кумедних вчинків, уникайте мультфільмів зі страхітливими образами, насильницькими і завойовними сценами тощо.

/Files/images/napovnennya_saytu/pdgotovka/unnamed.png

ОСОБИСТІСНИЙ РОЗВИТОК

Приділяйте увагу дитині, цікавтеся її справами, надавайте їм справжнього (серйозного) значення. Намагайтеся більше часу проводити разом, займа- тися спільними справами. Якнайбільше пояснюйте, розповідайте про свій дитячий досвід. Частіше підтримуйте і заохочуйте дитину, говоріть їй про те, що Ви її любите, вірите в неї, завжди допомогатимете і будете поряд, коли їй це буде потрібно. Допомагайте дитині розпізнавати свої емоції, заохочуй- те до уваги, зосередженості, дисциплінованості, посидючості; розвивайте вміння чітко виконувати словесну інструкцію (це є важливим для майбутнього навчання у школі).


«Впевнений старт» – нова редакція освітньої програми для дітей старшого дошкільного віку

Підготовлена нова редакція освітньої програми для дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт», якій надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (лист МОН України від 01.08.2017 №1/11-7684) . Над програмою працював авторський колектив: Гавриш Н. В., Піроженко Т. О., Рогозянський О. С., Хартман О. Ю., Шевчук А. С., за загальною науковою редакцією професора Піроженко Т. О.

ЗАВАНТАЖИТИ ЗА ПОСИЛАННЯМ:

Програма для дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт»

Це якісно новий документ, розроблений для забезпечення успішного розвитку дитини на передшкільному етапі життя. Основним концептуальним принципом програми є діяльнісний підхід. Матеріал програми узгоджений із положеннями Базового компонента дошкільної освіти, він сприятиме створенню фундаменту успішності дитини в умовах нової української школи та спрямований на реалізацію особистісно орієнтованої моделі освітнього процесу. Головною метою діяльності вихователя визначено змістовну організацію життєдіяльності дошкільників у специфічних видах дитячої діяльності.

Оновлена програма містить чітко визначені освітні завдання, що структуровані за такими видами дитячої діяльності: комунікативна, здоров’язберігальна й рухова, пізнавально-дослідницька (у світі предметів, у світі людей, у світі природи, елементарні математичні уявлення, досліди та експерименти), мовленнєва, ігрова, господарсько-побутова, художньо-естетична, а також завдання з особистісного розвитку. Окремими розділами подані характеристика психологічної зрілості дошкільника, показники засвоєння програми, поради для батьків дітей старшого дошкільного віку. Зміст програми не переобтяжений методичними порадами, уточненнями, рекомендаціями, переліками вправ, ігор тощо та передбачає свободу професійної діяльності вихователів у виборі форм, методів, засобів у реалізації освітніх завдань. Програма містить додатки, що допоможуть педагогам організувати продуктивну взаємодію з вихованцями.

Значний інформаційний контент навчально-методичного забезпечення до програми буде представлено на інформаційному порталі «vstart.com.ua». Автори пропонують два рівні використання програми: наслідування (за принципом «Роби як Я») та творчий (на ньому вихователь за зразком самостійно конструює день дитини, а згодом – карту активностей тижня).

Формат даної програми передбачає широкі можливості для активізації співпраці родини з фахівцями дошкільного навчального закладу, психолого-педагогічної просвіти батьків вихованців тощо.

За матеріалами сайту Інституту модернізації змісту освіти

Кiлькiсть переглядiв: 267

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.