МІЖШКІЛЬНЕ МЕТОДИЧНЕ ОБ'ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ СУСПІЛЬНО-ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН
Канікули – райська пора для школярів, адже вони мають можливість відпочити, відновити силу та енергію для подальшого ефективного навчання у другому семестрі. Педагоги ж – постійні пошуковці, невтомні здобувачі нових істин, перебувають у нескінченному самовдосконаленні та професійному розвитку. Відповідно до плану методичної роботи освітніх закладів Луківської ОТГ у січні 2020 року заплановано проведення циклу засідань міжшкільних методичних об’єднань та творчих груп вчителів.
03 січня 2020 року у Ваньковицькій СЗШ І-ІІ ст. відбулося засідання міжшкільного методичного об’єднання вчителів суспільно-природничих дисциплін - вчителів історії, географії, природознавства, біології, хімії, екології, та основ здоров’я. Педагоги працювали над темою «Шляхи формування соціальної компетентності особистості в контексті виконання навчальних програм та державних освітніх стандартів», опрацьовували питання підготовки молоді до активної участі в житті демократичного суспільства та розвиток її соціальної компететності, яка є складовою життєвої компетентності школярів і характеризує їх спроможність налагоджувати продуктивну взаємодію з іншими людьми, працювати в команді, знаходити компроміс, запобігати конфліктам, приймати самостійні рішення. Учитель історії Ваньковицької СЗШ І-ІІ ст. Підгребельна Г.І. підготувала презентацію з елементами тренінгу «Розвиток критичного мислення як інструмент формування компетентної соціалізованої особистості в умовах сучасної освіти», під час якої представила колегам цікаві форми роботи та методичні знахідки, які можна використовувати на різних предметах з метою формування компетентної особистості – дешифрувальник, «фішбоун», відтермінована відгадка, діаграми Венна, прийом діаманта, метод РАФТ, шість капелюхів де Боно. Майстер-клас із реалізації проєктної діяльності представив учитель хімії Луківського НВК Рибак Р.В., запропонувавши присутнім взяти участь у міні-проєкті «Відоме про невідоме». Учителі працювали у групах, доводячи склад, відшукуючи позитивні та негативні властивості необхідного кожному вчителю предмета – звичайної крейди. У процесі спільної діяльності вчителі дійшли висновку, що лише активний і вмотивований учень за допомогою пошукової діяльності здобуватиме знання, які зможе застосувати у житті. Калейдоскопом ідей щодо формування активної життєвої позиції за допомогою діяльнісного підходу у вивченні географії ділилася учитель географії Чернихівської СЗШ І-ІІ ст. Струс Г.В. Педагог розповіла, що кожен учитель зацікавлений у формуванні та розвиткові інтересу до свого предмета та поділилася особливостями викладання географії у школі, власними родзинками проведення інтегрованих, рольових та нетрадиційних уроків.
Ненав’язлива атмосфера групової взаємодії, активність і відкритість учасників, актуальний досвід – все це дозволило максимально ефективно і злагоджено організувати роботу засідання. На етапі рефлексії учителі дійшли до висновку, що ефективне використання нетрадиційних форм освітньої діяльності, які мають інноваційний характер, сприяє активізації практичної діяльності учнів і робить навчання динамічним та активно-творчим.
Коментарi